Newsy
W samo południe NAGRODA
2012-04-17Kino Wisła zaprasza na seanse specjalne przygotowane z myślą o emerytach, rencistach i słuchaczach Uniwersytetów III wieku w specjalnej cenie. W ramach oferty W SAMO POŁUDNIE raz w tygodniu o godz. 12.00 zapraszamy na seans z bieżącego repertuaru.
Najbliższy pokaz ph. W SAMO POŁUDNIE odbędzie się we wtorek 17 kwietnia, zapraszamy Państwa na film NAGRODA.
„To autobiograficzna historia - zaznacza Paula Markovitch - Jej akcja rozgrywa się w miejscach, które pamiętam z dzieciństwa. Powracam do nich w snach. To wrogie czasy". Zatopiona w trudnych wspomnieniach autorki historia przybiera formę mglistej, niespokojnej impresji osadzonej w latach 70. w rządzonej przez juntę wojskową Argentynie. Siedmioletnia Ceci skrywa sekret, którego wyjawienie może kosztować życie całą jej rodzinę. Dziewczynka nie zdaje sobie sprawy z jego istoty. Czy uda jej się zachować milczenie?
Debiut pełnometrażowy, mieszkającej w Meksyku, reżyserki Pauli Markovitch jest połączeniem antymanifestu wymierzonego w kult zbrojnej siły i politycznej dyktatury z obyczajowym dramatem jednostki. Dominuje w nim atmosfera dorastania w miejscu wyjałowionym, nieprzyjaznym, zbudowana w dużym stopniu na wspaniałej pracy kamery Wojciecha Staronia.
Paula Markovitch: „Najsmutniejsze w każdych politycznych zbrodniach jest to, że w najdotkliwszy sposób dotykają one sfer intymnych. Ofiarami junty były tysiące Argentyńczyków. Zginęli ludzie, a z nimi coś jeszcze - umarły uczucia. Wiem to z własnego doświadczenia. Wszystkie krajobrazy, które są w filmie, mają dla mnie osobiste znaczenie. Przypominają mi o moim uniwersalnym osieroceniu".
MFF w Berlinie 2011 - najlepsze zdjęcia i scenografia (Srebrny Niedźwiedź)
MFF w Erywaniu 2011 - najlepszy film
Festival Internacional de Cine de Guadalajara 2011 - najlepszy film i aktorka
Festival de Cine de Lima 2011 - najlepszy film
11. MFF Nowe Horyzonty we Wrocławiu - Nagroda Publiczności
„Nagroda” to przejmująca opowieść o doświadczeniach ludzi żyjących w systemach totalitarnych.
Krzysztof Kwiatkowski, Newsweek Polska
...to kino w pewnym sensie klasyczne, dalekie od ryzykownych eksperymentów, a jednocześnie w swoim wizualnym języku intensywne, hipnotyczne, bezpretensjonalnie szczere.
Paweł T. Felis, Co jest Grane?