Przybliżenia: okiem psychoanalizy – Perfect Days + dyskusja
Przybliżenia: okiem psychoanalizy – Perfect Days + dyskusja
Opis filmu
22 marca o godz. 20:00 Kino Wisła pod patronatem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej zaprasza na nowy cykl filmowy zatytułowany: „Przybliżenia- okiem psychoanalizy”.
Béla Balázs mówi, że: „za pomocą zbliżeń film pokazał ukryte sprężyny życia”. Chcielibyśmy na kanwie twórczości filmowej wspólnie snując myśli, wplatać różne perspektywy i punkty widzenia. Angielski psychoanalityk Wilfred Bion w swojej pracy korzystał z metafory patrzenia przez okular mikroskopu, zmieniając przy tym ustawienia ogniskowej, a tym samym poprzez różne stopnie przybliżenia stwarzając możliwości głębszego widzenia i myślenia. Mamy nadzieję, że korzystając z tej funkcji przybliżenia, będziemy mogli spojrzeć na różne kwestie zarówno okiem psychoanalizy, jak również zaproszonych gości z różnych przestrzeni życia społecznego i artystycznego.
W ramach pierwszego spotkania z cyklu obejrzymy przedpremierowy pokaz filmu produkcji japońsko-niemieckiej, zatytułowany „Perfect Days”. Po filmie odbędzie się także dyskusja, którą poprowadzą:
Kinga Kocjan- psychoterapeutka psychoanalityczna
Chie Piskorska- rodowita Japonka, wykładowczyni estetyki Japonii w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, właścicielka sklepu MakiMaki &Friends
Nowy film twórcy „Lisbon Story" i „Nieba nad Berlinem" to medytacja nad prostotą i pięknem życia. W „Perfect Days" Wim Wenders opowiada historię japońskiego everymana, dla którego każdy dzień wypełniony jest czynnościami składającymi się na poezję codzienności.
Mieszkający we współczesnym Tokio Hirayama (w tej roli fantastyczny Kōji Yakusho, nagrodzony za swoją rolę na festiwalu w Cannes) to człowiek małomówny i zamknięty w sobie, jednak przepełniony miłością do świata i innych. Podążając za bohaterem, odkrywamy kolejne rytuały, w które angażuje się on z całkowitym oddaniem. Z czasem nawet prozaiczna praca Hirayamy, porządkującego miejskie toalety (każda jest architektonicznym arcydziełem), okazuje się niezwykłym ceremoniałem.
Ścieżką dźwiękową jego życia stają się harmonijne dźwięki tokijskiej ulicy oraz utwory w wykonaniu The Velvet Underground, Lou Reeda, Patti Smith i Niny Simone. Film Wendersa to uzdrawiające kino zmieniające codzienność w magię.