Rezerwacja 22 839 23 65

o

c

Opis filmu

4 maja 2022 był początkiem wyjątkowej wyprawy: po raz pierwszy od kilkunastu lat wyruszyłem w drogę nie-samotnie. Tamtej wiosny połączyliśmy siły z Mateuszem Waligórą, by wspólnie dokonać trawersu Lądolodu Grenlandii. Naszym celem było przejście największej wyspy świata z zachodu na wschód. Czekało nas kilkadziesiąt dni samodzielnej wędrówki na nartach, z saniami liczącymi po 70 -80 kg. Ruszyliśmy przez pokrywający Grenlandię lądolód, wśród śnieżnej pustki, zdani wyłącznie na własne siły.

Wnętrze Grenlandii to rejon występowania potężnych wiatrów i temperatur spadających do -30ºC. Weszliśmy wówczas w najtrudniejsze miejsce naszego życia. W środek lodowej pustki, która nie wybacza pomyłek i gdzie margines błędu był bardzo niewielki. Trawers lądolodu Grenlandii był dla nas wielkim sprawdzianem sił fizycznych i umysłów. Zweryfikował też całe nasze doświadczenie zimowe. Był wreszcie wspaniałą i niezapomnianą przygodą. Zawitaliśmy do niezwykłego i niedostępnego miejsca, które przez ostatnie lata zmienia się coraz mocniej wraz z całą planetą.

Miejsca pustego jak żadne, które odwiedziłem – ale także fascynującego.Po 35 dniach i 622 km marszu 6 czerwca 2022 ukończyliśmy trawers lądolodu Grenlandii. Działając we dwójkę, przecięliśmy ogromny obszar lodu i śniegu, wypełniający największą wyspę świata. Mateusz jako trzynasty, ja jako czternasty Polak w historii.

Łukasz Supergan – organizator wypraw długodystansowych, przewodnik, autor, fotograf. Ukończył pierwsze w historii samotne przejście Karpat, jako pierwszy przeszedł 2300 km przez irańskie góry Zagros, zrealizował zimowy i letni trawers Islandii, przeszedł grań Pirenejów, Izraelski Szlak Narodowy, Alpy, zimowe przejście 1100 km górami Polski. Spędził łącznie 3 lata w Azji i na Bliskim Wschodzie.

a

Seanse

Kliknij w godzinę aby zarezerwować/kupić bilety

y

Polecamy również

Civil War - napisy

Napędzane adrenaliną i trzymające w napięciu kino akcji osadzone w niedalekiej przyszłości, kiedy podzielona Ameryka zmierza ku dziejowej katastrofie. Stany Zjednoczone balansują na...
akcja

Kobieta z...

Nowy film duetu Małgorzata Szumowska i Michał Englert, który swoją premierę światową miał na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji. Czuła opowieść o walce o siebie, ale też o...
dramat

Kung Fu Panda 4 - dubbing

Po trzech śmiertelnie niebezpiecznych przygodach, w których, dzięki swojej niezrównanej odwadze i szalonym umiejętnościom sztuk walki, pokonał światowej klasy złoczyńców, Po, Smoczy...
animowany/familijny/przygodowy

Latanie dla początkujących - napisy

„Dzikie historie” na Islandii? Zapnijcie pasy! „Latanie dla początkujących” to szalona komedia, która razem z grupą ‘nieulękłych lotników’ zabiera nas w...