Rezerwacja 22 828 93 03

18. MDAG: Tysiące małych ran

A Thousand Cuts

dokument 98 minut
18. MDAG: Tysiące małych ran
18. MDAG: Tysiące małych ran
18. MDAG: Tysiące małych ran
o

18. MDAG: Tysiące małych ran

Reżyseria
Ramona S. Diaz
Gatunek:
dokument
Kraj produkcji:
USA
Rok produkcji:
2020
Czas trwania:
98 minut
c

Opis filmu

Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2020 – SXSW Austin / SXSW Austin, 2020 – FF Sundance / Sundance FF, 2020 – DOC NY / DOC NY, 2020 – IDFA Amsterdam / IDFA Amsterdam

„Nie można być sędzią i katem równocześnie” – mówi jedna z nielicznych opozycjonistek ubiegających się o miejsce w filipińskim parlamencie. Tymczasem prezydent Rodrigo Duterte, który zaskarbił sobie poparcie społeczne populistycznymi hasłami o walce z narkotykami, zdaje sobie nic nie robić z głosów krytyki. Policyjne oddziały przechodzą przez filipińskie miasta, siejąc terror i zabijając często przypadkowych ludzi. Za to zwolennicy prezydenta startujący w wyborach do parlamentu, śpiewają piosenki i rozdają słodycze na wiecach poparcia. Temu przerażającemu systemowi stawiają czoła nieliczni niezależni dziennikarze, pokazujący światu prawdę o tym, co dzieje się w ich kraju. Nie ma chyba lepszego przykładu na to, jak ważną rolę odgrywają rzetelne media w świecie pełnym informacyjnego chaosu i fake newsów, rozpusz-czanych przez populistycznych polityków. Na celowniku Duterte znajduje się szczególnie Ma-ria Ressa, założycielka portalu Rappler. Była korespondentka wojenna jest jednak nie do zła-mania i otrzymuje, wraz z grupą niezależnych dziennikarzy, tytuł Człowieka roku magazynu „Time” w 2018 roku. Równocześnie zostają przeciw niej wysunięte zarzuty o zniesławienie w internecie, chociaż miało ono rzekomo nastąpić jeszcze przed wprowadzeniem odpowiednich przepisów. Zaczyna się pokazowy proces, który ma zmusić dziennikarzy do uległości wobec bezwzględnej administracji.

In 2016, outsider candidate Rodrigo Duterte upset the political establishment in the Philippines by winning the presidency and promising vengeance and violence. Within hours of taking of-fice, bodies piled up in the streets. Rappler, the country’s top online news site, investigated the murders and revealed a government-sanctioned drug war targeting poor addicts instead of lucrative dealers. In an attempt to suppress independent reporting, Duterte unleashed a power-ful disinformation campaign that spread like wildfire throughout social media. Filmmaker Ra-mona S. Diaz follows key players from two sides of an increasingly dangerous war between press and government. Representing the journalists is fearless Rappler CEO Maria Ressa, who, despite arrests and harassment, continues to publish articles holding a lawless regime accountable. On the other side, influencers such as popstar-turned-government secretary Mo-cha Uson start incendiary social media movements and general Ronald “Bato” Dela Rosa spearheads a public execution campaign against addicts. As each side digs in, we become wit-ness to an epic and ongoing fight for the integrity of human life and truth itself – a conflict that extends beyond the Philippines into our own divisive backyard.

 

a

Seanse

Kliknij w godzinę aby zarezerwować/kupić bilety


y

Polecamy również

Rocznica - pokaz przedpremierowy

Gdy pewnego pięknego popołudnia podczas przyjęcia z okazji 25-tej rocznicy ślubu, syn Ellen i Paula przedstawia im swoją nową dziewczynę, nikt nie podejrzewa, że to początek końca tej...
dramat

Śmierć prezydenta - pokaz specjalny z dyskusją

Film przedstawia fragment (końcowy) życia i kariery Gabriela Narutowicza. 9 grudnia 1922 roku Narutowicz zostaje pierwszym prezydentem II Rzeczpospolitej. Podczas jego zaprzysiężenia mają...
biograficzny/dramat

Szkoda, że nareszcie

Film przedstawia postać Jacka "Budynia" Szymkiewicza - nietuzinkowego, utalentowanego artysty i osobowości scenicznej, znanego z wyjątkowych, poetyckich tekstów i pasji do muzyki....
dokument

Za drzwiami Atlantica: Dom dobry

Po seansie zapraszamy na spotkanie z reżyserem filmu Wojciechem Smarzowskim. Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten...
dramat