Rezerwacja 22 828 93 03

18. MDAG: Cały ten dźwięk

Oh, It Hertz!

dokument 90 minut
18. MDAG: Cały ten dźwięk
18. MDAG: Cały ten dźwięk
18. MDAG: Cały ten dźwięk
18. MDAG: Cały ten dźwięk
o

18. MDAG: Cały ten dźwięk

Reżyseria
Gunnar Hall Jensen
Gatunek:
dokument
Kraj produkcji:
Norwegia / Norway
Rok produkcji:
2020
Czas trwania:
90 minut
c

Opis filmu

Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2021 – CPH DOX, Kopenhaga / CPH: DOX,  Copenhagen

Każdy muzyk odbiera dźwięki w pogłębiony sposób, ale wokalistka, performerka i kompozy-torka Laurie Amat traktuje otaczające nas odgłosy z wyjątkowym namaszczeniem. Jej pasja zaprowadziła ją aż do… sal koncertowych w III Rzeszy. Odkryła, że to naziści ustawili po-wszechnie obowiązujący dziś poziom strojenia na 440 Hz – ponoć przy takiej częstotliwości odbiorcy odczuwają niepokój, robią się agresywni i łatwiej nimi manipulować. W filmie Gunnara Halla Jensena („Gunnar szuka Boga”) poznajemy też perkusistkę, która pomimo utra-ty słuchu gra na ukochanym instrumencie. Odwiedzamy naukowca rozpisującego dźwięki na matematyczne wzory – według niego muzyka to przede wszystkim nauka, a nie sztuka. Prze-kraczamy próg szpitala, gdzie projektantka dźwięku zwraca uwagę na to, jak istotne jest dba-nie o higienę słuchową pacjentów. Niestety jej zaleceniasąnagminnie ignorowane. „Cały ten dźwięk” otwiera nam oczy (a może raczej uszy) na tę jakże istotną sferę naszego życia. Czy po jego obejrzeniu będziemy bardziej czujni? Film jest niezwykle dopracowany zarówno pod względem dźwiękowym, jak i wizualnym, a bohaterowie i ich zadziwiające historie odsłaniają nowy, fascynujący świat, który znajduje się tuż obok nas.
 
A musician on a mission: To reveal how we all are affected by sound in ways unknown to most of us. What she didn`t expect was that Second world war Nazis were implicated. The musician is Laurie Amat, and she has heard a conspiracy theory involving Joseph Goebbels and the Na-zis. Supposedly, at an international conference in 1939, the Nazis changed the music tuning pitch globally. They changed the frequency to 440 Hertz. They did it because they thought it would make the masses aggressive and easier to manipulate. This is the music pitch we listen to today. Driven by her worry, Laurie is thrown into a larger adventure into the unknown uni-verse of sound. During the journey, we meet passionate and charismatic sound enthusiasts. They reveal what sound really means to them personally and what it can do to you. Laurie ex-periences how sound can heal, how sound can manipulate your feelings and push you to do something, and how sound can be used as a weapon. During the exploration into sound, Lau-rie brings in her thoughts and personal memories around sound - anecdotes and humour where you never know which sound is waiting around the next corner. 

a

Seanse

Kliknij w godzinę aby zarezerwować/kupić bilety


y

Polecamy również

Armand - napisy

Dwie matki, dwaj synowie, jeden szkolny incydent - tak w skrócie można opisać „Armanda” - nagrodzony Złotą Kamerą w Cannes debiut norweskiego reżysera Halfdana Ullmanna...
dramat

Oldboy - 20 lat po premierze

Prowadzący zwyczajne życie Oh Dae-su (Choi Min-sik) zostaje porwany i uwięziony w niewielkim pokoju. Przez cały czas jedyny kontakt ze światem stanowi dla niego telewizor. To właśnie z...
thriller

Rzeczy niezbędne

„Rzeczy niezbędne” to opowieść o poszukiwaniu własnej tożsamości, inspirowana poruszającym reportażem „Mokradełko” Katarzyny Surmiak-Domańskiej, której bohaterkami...
dramat

Substancja - napisy

Sensacja Festiwalu w Cannes! Po raz pierwszy w historii Nagroda za Scenariusz dla horroru. Krwawy aktorski pojedynek pamiętnej bogini seksu DEMI MOORE i nowej ikony zmysłowości MARGARET QUALLEY...
dramat/horror