Rezerwacja 22 828 93 03

18. MDAG: My, z przedmieść Paryża

We

dokument 115 minut
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
18. MDAG: My, z przedmieść Paryża
o

18. MDAG: My, z przedmieść Paryża

Reżyseria
Alice Diop
Gatunek:
dokument
Kraj produkcji:
Francja / France
Rok produkcji:
2021
Czas trwania:
115 minut
c

Opis filmu

Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2021 – MFF Berlinale /  Berlina-le IFF
 
Podmiejski pociąg RER linia B przecina Paryż i jego obrzeża z północy na południe. Film dokumentuje przedmieścia stolicy Francji i pokazuje historie ludzi, którzy tam mieszkają. Obserwujemy dającą do myślenia mozaikę współczesnego życia we Francji, fragmentaryczny, patchworkowy portret rozdartego społeczeństwa, w którym dominuje izolacja, dyskryminacja i tęsknota za hierarchiami odziedziczona po monarchicznej przeszłości. Bohaterowie filmu to w większości imigranci, którzy są tak samo częścią francuskiej historii, jak królowie narodu chowani przez wieki w bazylice Saint-Denis. Przedstawiciele niższych klas społecznych są często wymazywani – uznawani za niewystarczająco interesujących, aby zawracać sobie nimi głowę. Ludzka potrzeba dawania i otrzymywania wkrada się w każdą filmowaną sytuację, zarówno zaobserwowaną, jak i sprowokowaną. Kogo oznacza tytułowe „my”? Dla reżyserki filmu, której ojciec przyjechał do Francji z Senegalu w 1966 roku i zamieszkał z rodziną na obrzeżach Paryża, „my” to społeczeństwo, które opiera się na bogactwie różnorodności.

A moving testament to the importance of filming as a process of bearing witness and remem-bering, We is timely in many ways. It is subtle and shrewd in a world that favours shortcuts and easy answers. Justifiably adopting the fragmented structure of a patchwork portrait in order to describe a riven society, Diop displays impressive control of her essay and its impact. In the film’s first few minutes, a deer is observed, through binoculars. A certain sense of awkward, man-made distance stays with us. Isolation, discrimination and nostalgia for hierarchies, inher-ited from a monarchical past … Divisions haunt France’s present. But the human urge to give as well as to receive stubbornly creeps into every situation, observed or triggered. Could this be the one thing that still keeps a nation together?

a

Seanse

Kliknij w godzinę aby zarezerwować/kupić bilety


y

Polecamy również

Back to Black. Historia Amy Winehouse - napisy

„Back to Black. Historia Amy Winehouse” to długo oczekiwany pierwszy film fabularny o muzycznej ikonie, wyreżyserowany przez Sam Taylor-Johnson, uznaną artystkę wizualną i...
biograficzny

Civil War

Napędzane adrenaliną i trzymające w napięciu kino akcji osadzone w niedalekiej przyszłości, kiedy podzielona Ameryka zmierza ku dziejowej katastrofie. Stany Zjednoczone balansują na krawędzi...
akcja

KOBIETY FRANCUSKIEGO KINA: Simone Signoret

KOBIETY FRANCUSKIEGO KINA - Przewodnik po francuskiej kinematografii Zapraszamy na nowy cykl realizowany z Instytutem Francuskim / Institut français de Pologne à Varsovie. W programie przeglądu...
kryminalny/thriller

Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka - dubbing

Ida i jej przyjaciele powracają na wielki ekran! Razem ze swoimi magicznymi zwierzętami planują wystawić musical na 250. rocznicę swojej szkoły, jednak nie wszystko idzie po ich myśli....
familijny/fantasy/komedia