Rezerwacja 22 839 23 65

Newsy

30. Festiwal Górski im. Andrzeja Zawady 1-4 września

 ZAPRASZAMY NA 30. FESTIWAL GÓRSKI IM. ANDRZEJA ZAWADY

W KINIE WISŁA:

 

1 WRZEŚNIA (PONIEDZIAŁEK) | GODZ. 20:00:

Des Equilibres – polska premiera
reż. Antoine Mesnage
Francja, 2024, CZAS: 26 min

Na długiej taśmie rozpiętej wysoko, jakby w niebie, ktoś ostrożnie stawia kolejne kroki. Wieje lekki wiatr i taśma odchyla się na boki, a postać balansuje całym ciałem, starając się nie spaść. W filmie „Des Equilibres” highlinerzy zapraszają nas do poznania swojej niecodziennej aktywności, ekstremalnej zarówno wizualnie, jak i fizycznie. Wraz z zespołem powietrznych akrobatów przeskakujemy z taśmy na taśmę, zmieniając przy okazji kraje i masywy górskie. Stopniowo zaczynamy rozumieć ich odczucia oraz mentalne i sportowe poszukiwania. Odkrywamy, że highlining to w gruncie rzeczy próba znalezienia równowagi poprzez brak równowagi.

A character walks on a line, high up in the sky. Highliners take us into their peculiar practice, visually extreme and captivating. From line to line, we journey from incomprehension to its opposite: tangible sensations, physical and mental explorations that feel almost palpable. Within a team that seems unstoppable, we share in the pursuit of balance through the experience of imbalance.

Smoke that Thunders (The) – polska premiera
reż. Caleb Roberts / wyst. Ben Marr
Kanada, 2024, CZAS: 4 min

Ben Marr – legenda kajakarstwa górskiego i freestyle’u z Kanady – zamierza przepłynąć bystrza Minus u podnóża Wodospadów Wiktorii na rzece Zambezi. Jednak największym wyzwaniem okazuje się… dotarcie do nich, kiedy wędruje się w górę rzeki, w dodatku niosąc na plecach kajak. Potęga żywiołu wyostrzy wszystkie zmysły Bena, ponieważ siła rzeki to nie przelewki.

Aiming to paddle the fabled Minus rapids at the base of Victoria Falls on the Zambezi river, Ben Marr’s biggest challenge is to get to them by trekking upstream. A total assault on the senses awaits as the force of the river speaks for itself.

Painting the Mountains
reż. Pierre Cadot
wyst. Aurélien Lardy, Vivian Bruchez, Jules Socié
Francja, 2024, CZAS: 60 min

Przysłowie głosi, że piękno leży w oku patrzącego, a „Painting the Mountains” jest tego dowodem. W filmie widzimy świat oczami i obiektywem fotografa Matthew, który zakochał się w El Chaltén – znanym miasteczku u stóp masywu Fitz Roy w argentyńskiej Patagonii, gdzie pogoda jest najbardziej nieprzewidywalna na świecie. W El Chaltén mieszka społeczność wspinaczy, którzy obcują z górami w ich najsurowszej i najbardziej autentycznej formie. Warunki pogodowe i topografia sprawiają, że wspinanie i jazda na nartach są tutaj szczególnie wymagające i często ekstremalne.

Francuscy narciarze Aurel Lardy, Vivian Bruchez i Jules Socié przyjeżdżają do El Chaltén z ambicją otwarcia nowych linii w masywie Fitz Roy. Ich wyjątkowe wizje dają Matthew szansę udokumentowania ekstremalnie stromych zjazdów, czyli „bigwallowego narciarstwa”.

The adage goes that beauty lies in the eye of the beholder, and ‘Painting the Mountains’ is a testament to that. Through a journey into the heart of one of the most unpredictable mountain ranges in the world, we dive into the passionate gaze of Matthew, a photographer/journalist who fell in love with El Chaltén, this iconic place at the foot of the Fitz Roy massif in Argentine Patagonia.

In this village, as mythical as it is isolated, lives a community of mountain lovers who engage with the mountain in its rawest and most authentic form, embracing its hostile nature as much as its beauty. The weather conditions and topography make skiing here particularly demanding and often extreme.

This unique community of skiers is Matthew’s favorite subject. For several years, he has dedicated his autumns to documenting and highlighting the evolution of skiing in this part of the world. During each of his visits, he immerses himself in the local lifestyle for several weeks to capture its essence.

This season, a team of French skiers comprising Aurel Lardy, Vivian Bruchez, and Jules Socié arrives with the ambition to pioneer new ski lines in the granite walls of Fitz Roy. Where ropes are typically used for climbing, they want to place their skis and carve turns. Their unique skiing visions offer Matthew a chance to photograph the unprecedented, documenting extreme steep skiing, or ‘big wall skiing’.

True to his strong ethics and authentic approach to local life, Matthew ponders how to give back to this local community. On their side, the three protagonists are keen not to behave like ‘modern conquistadors’, merely enjoying the incredible backdrop of Fitz Roy to leave their mark.

 

At the intersection of two artistic approaches, the film blends photography, journalism, and high-level skiing. The visions intertwine to honor these mythical lines that the three skiers came to carve. Beyond the film’s opportunity to bring us close to some of the world’s most daring descents, we get to know the population and customs of a unique village whose surrounding mountains and weather captivate the world.

 


 

2 WRZEŚNIA (WTOREK) | GODZ. 20:00:

Girls Riding High – polska premiera
reż. Katrin York
Stany Zjednoczone, 2024, CZAS: 26 min

Alaska zmaga się z najwyższymi w Stanach Zjednoczonych wskaźnikami uzależnień wśród młodzieży oraz z kryzysem zdrowia psychicznego nastolatków, zwłaszcza dziewcząt. Mieszkająca w tym stanie 19-letnia Lucy Hankins zabiera młodsze o kilka lat rowerzystki na wielodniowe wycieczki w dzikie górskie tereny. Jej inicjatywa wynika z głębokiego przekonania, że przygoda i przyroda pomagają w budowaniu pewności siebie, wytrwałości i determinacji. Ten inspirujący dokument pokazuje, że pasja i sport z dużą dawką adrenaliny mogą stać się potężnym narzędziem przemiany osobistej i transformacji całej społeczności.

Set in the wild expanse of Alaska, "Girls Riding High" follows 19-year-old mountain biker Lucy Hankins as she leads young girls through the breathtaking Kenai Mountain-Turnagain Arm National Heritage Area. This inspiring documentary captures their gruelling 25-mile overnight bike trip, showcasing how high-adrenaline sports can be a powerful tool for transformation.

In a state grappling with the highest youth addiction rates and a national mental health crisis affecting teens, especially girls, Lucy’s program, inspired by the Icelandic model, demonstrates how adventure and nature can build confidence, resilience, and grit. 'Girls Riding High' offers a moving portrait of how one individual's passion can ignite profound change in their community and inspire a brighter future for Alaska’s youth.

Wings Underfoot
reż. Sven Ott, Hannes Tell / wyst. Ola Taistra
Niemcy, 2024, CZAS: 22 min

To, co początkowo było trudnym wielowyciągowym projektem Aleksandry Taistry na Sardynii, szybko przekształciło się w ważne dla niej doświadczenie. Testowanie fizycznych możliwości prowadzi Olę do sprawdzania swoich wewnętrznych i zewnętrznych granic, które zaskakująco sprawnie przesuwa.

W filmie „Wings Underfoot” towarzyszymy Oli w kontemplacyjnej podróży do samej siebie i w dochodzeniu do nieoczekiwanego odkrycia, że wspinanie może przynieść radość z przyjaźni i poczucie dzikiej śródziemnomorskiej wolności.

What began as a quest for a physical challenge and a tough multi-pitch climbing project on the walls of Sardinia quickly evolved into a substantively formative experience for climber Ola. Testing her physical abilities takes her to her inner and outer limits, which she surprisingly overcomes. We accompany the strong Pole on a contemplative road trip to herself and the unexpected finding of the true meaning of climbing: the happiness of friendship in the wild Mediterranean freedom.

Headless Horseman (The) / Le Cavalier Sans T?te
reż. Andy Collet / wyst. Charles Dubouloz, Symon Welfringer
Francja, 2024, CZAS: 42 min

Rozczarowanie i choroba. Rozstanie i wątpliwości. Lodowate zimno i śmiertelne zagrożenie. Wśród bezlitosnego himalajskiego śniegu Charles Dubouloz i Symon Welfringer odkrywają, że radość życia można znaleźć właśnie, a może przede wszystkim, na tych niebezpiecznych ścieżkach.

Podczas pierwszej wyprawy na Manaslu ich wyobrażenia runęły w gruzach, gdy zdali sobie sprawę, że zdobywanie ośmiotysięczników straciło dawny prestiż. Postanowili zatem realizować swoją himalajską pasję w innym miejscu: na nieco niższym Gyachung Kang – szczycie potężnym, pięknym i mało znanym. Tam, podczas ryzykownej akcji, mogli w pełni wykorzystać swoje wspinaczkowe zdolności. Gdy w kluczowym momencie nadchodzi załamanie pogody, triumfują przyjaźń, śmiech i siła woli.

Deception and illness. Separation and doubt. Icy cold, abyssal emptiness, and lurking death. In the merciless snows of the Himalayas, Charles Dubouloz and Symon Welfringer discover that the joy of life can be found, perhaps above all, on these perilous paths.

On their first expedition to Manaslu, their illusions collapse. The prestige of fourteen peaks over eight thousand meters loses its lustre. Our two mountaineers abandon symbols in search of the very essence of their passion.

They find themselves at the foot of Gyachung Kang, a mountain as terrible as it is magnificent. Despite being forty-eight meters shorter than the famous giants, it remains ignored.

It is here that the art and daring of the new mountaineering pioneers can fully express themselves. As fate would have it, illness temporarily separated them. But they discover that beauty is often revealed in the unexpected. When bad weather strikes at the dawn of success, at the end of effort and talent, friendship, laughter and willpower triumph over all.


3 WRZEŚNIA (ŚRODA) | GODZ. 18:00: 

Bhutan. Trails of Happiness – polska premiera
reż. Martin Bissig
Szwajcaria, 2024, CZAS: 9 min

Oszałamiające górskie trasy rowerowe Bhutanu i jego kultura widziane oczami dwóch nietuzinkowych postaci.

Tom Öhler, światowej klasy rider mtb z Austrii, podróżuje do tytułowego królestwa, aby odkrywać rowerowe szlaki. Dołącza do niego Tandin Wang – pionier mtb w Bhutanie, a ich przygoda łączy wymagające przejażdżki górskie z odkryciami kulturowymi.

Zaczynają w stolicy kraju, skąd wyruszają znanym szlakiem Madman Trail. Wije się on przez mgliste lasy i kolorowe wioski, a kończy w słynnym klasztorze buddyjskim Tygrysie Gniazdo. Na tej trasie Tom i Tandin mają szansę nie tylko sprawdzić swoje umiejętności techniczne, ale także zapoznać się z buddyjskim dziedzictwem Bhutanu.

Dynamiczne sekwencje jazdy mtb przeplatają się tu z zachwycającymi widokami i refleksyjnymi momentami, a kadry ukazujące sport, przyrodę i kulturę zmieniają się jak w barwnym kalejdoskopie.

9-minute sport film capturing Bhutan’s stunning mountain bike trails and unique culture through the journey of two remarkable protagonists.

Austrian world-class mountain biker Tom Öhler travels to the remote kingdom of Bhutan to explore its hidden trails. Joined by Tandin Wang, a pioneer of Bhutan’s mountain biking scene, their adventure combines challenging rides with cultural discoveries.

Starting in the capital, Thimphu, Tom immerses himself in Bhutan’s budding mountain biking community. The journey continues along the iconic Madman Trail, weaving through mystical forests and colourful villages, culminating at the world-renowned Tiger’s Nest. These trails not only test technical skills but also resonate deeply with Bhutan’s Buddhist heritage.

The film blends dynamic riding sequences with reflective moments, delivering breathtaking visuals and heartfelt narratives. It highlights the universal connection between sport and culture, transcending all boundaries.

Wild Days / Les jours sauvages – polska premiera
reż. Yohan Guignard / wyst. Helias Millerioux, Aurélien Lardy i inni
Francja, 2024, CZAS: 83 min

Czwórka przyjaciół z Chamonix wpada na szalony pomysł. Organizują 50-dniową wspinaczkowo-narciarską wyprawę w masyw Denali na Alasce bez wsparcia z zewnątrz.

Hélias, Alex, Christophe i Aurel mieszkają w kolebce światowego alpinizmu i narciarstwa ekstremalnego, a Alpy to ich codzienny plac zabaw. Wszyscy brali już udział w długich i wymagających wyprawach wysokogórskich. Czekanie, wątpliwości, rezygnacja i sukces to doświadczenia, z których wyciągnęli cenne lekcje, i emocje, które dobrze znają i. Na liście ich zasobów jest determinacja, siła i optymizm. „Wild Days” to dziennik pokładowy ich alaskańskiej eskapady, podczas której przyjaźń jest poddawana próbie, czas dryfuje, a dusze wędrują.

4 friends from Savoie have a crazy idea: 50 days of self-sufficiency in Alaska's Denali massif. ‘Wild Days’ takes us on a journey at the pace of a logbook in a quest where friendships are created and tested by commitment, where time drifts, and spirits wander off.

Hélias, Alex, Christophe and Aurel all live in Chamonix. This cradle of world alpinism and expert skiing is their daily playground. They have all taken part in long and challenging high-altitude expeditions. They camped out on sheer cliffs, lost themselves on vast Himalayan glaciers, they have dug igloos to shelter from storms. The waiting, doubts, giving up, and success are experiences and emotions they know well and from which they have learned valuable lessons. They are also full of determination, strength, spirit, and good humor.


3 WRZEŚNIA (WTOREK) | GODZ. 20:30:

FreerAIde. Your ultimate AI App – polska premiera
reż. Michael Bernshausen
Niemcy, 2024, CZAS: 9 min
 

Ta osadzona w zimowym klimacie komedia w zabawny sposób porusza poważną kwestię: czy jako ludzkość mamy jeszcze kontrolę nad technologią, czy to raczej ona kontroluje nas?

Felix, profesjonalny freerider, staje przed wyjątkowym wyzwaniem: ma przetestować najnowszą aplikację FreerAIde, opracowaną specjalnie dla narciarzy lubiących przygody. Innowacyjna apka oferuje wszystko, co tylko można sobie wyobrazić – od pomocy w planowaniu trasy po nawigację na żywo. Dodaje nawet holograficznego awatara, który towarzyszy Felixowi na stoku.

Imponujące doświadczenie high-tech szybko staje się przygodą pełną niespodzianek, niepowodzeń i pytań filozoficznych. Początkowo Felix cieszy się korzyściami płynącymi z aplikacji, potem jednak popada w narastający konflikt z AI, która staje się coraz bardziej niezależna.

Film „FreerAIde” skłania widzów do refleksji: do jakiego stopnia powinniśmy i czy w ogóle chcemy polegać na technologii? Co jest w niej prawdą, a co jedynie ładnie opakowaną fikcją?

Felix, a professional freerider, faces a unique challenge: he is to test the latest Freeride AI app called "FreerAIde," developed specifically for adventurous skiers. This innovative app offers everything one could imagine – from assisted route planning to live navigation and even a holographic avatar that accompanies Felix on the mountain, seemingly skiing on its own.

What begins as an impressive high-tech experience quickly transforms into an adventure full of surprises, mishaps, and philosophical questions. While Felix initially enjoys the benefits of the app, he increasingly finds himself in conflict with the AI, which starts to become more autonomous.

The film ‘FreerAIde’ invites viewers on a humorous and thought-provoking journey: how far should and do we want to rely on technology? What is real, and what is merely fiction? This winter comedy entertainingly raises the question of whether we maintain control over technology or if it starts to control us.

—-

109 Below – polska premiera
reż. Nick Martini
Stany Zjednoczone, 2024, CZAS: 14 min

„109 Below” opowiada o wytrwałości i determinacji ratowników górskich, którzy robią wszystko, co w ich mocy, aby uratować życie nieznajomych. Akcja na Mount Washington w 1982 roku zmieniła na zawsze życie nie tylko dwóch wspinaczy, ale również ich wybawców. Miała także gigantyczny wpływ na przyszłość protetyki.

‘109 Below’ tells a tale of resilience and grit when elite rescue volunteers go out of their way to save the lives of strangers. An attempted rescue on Mount Washington in 1982 changed not only the course of two climbers’ lives but the lives of the rescuers who attempted to save them. It also changed the future of prosthetics forever.

Beginning (The) – polska premiera
reż. Cristóbal Ruiz, wyst. Alenka Mali
Kanada, 2024, CZAS: 19 min

24-letnia dziś Alenka Mali dorastała w outdoorze pod okiem rodziców-wspinaczy. Urodziła się w Argentynie, wychowała w Słowenii. Jej dzieciństwo było wypełnione wspinaczką, biwakowaniem i przygodami w naturze – od Patagonii po Alpy. Ważną rolę w kształtowaniu ścieżki życiowej bohaterki odegrała jej matka.

Po przeprowadzce do Squamish w Kanadzie Alenka poświęciła się freeridowej jeździe na snowboardzie. Kilka lat temu poznała Spencera, który wprowadził ją w świat skoków BASE. Marzeniem Alenki stało się wtedy połączenie jej największych pasji – skok BASE na snowboardzie. Aby skupić się na nowym wyzwaniu, przerwała snowboardową karierę zawodniczą, a swój śmiały pomysł postanowiła wcielić w życie na Goat Mountain w Squamish.

Czy po dwóch latach przygotowań, gdy w końcu nadejdą idealne warunki, zostanie pierwszą kobietą, która wykonała udany skok BASE na snowboardzie?

Alenka Mali, a 24-year-old raised in Slovenia and born in Argentina, grew up immersed in the outdoors, guided by her parents, both acclaimed climbers. From the Patagonian landscapes to the Alps, her childhood was filled with climbing, camping, and adventure. After moving to Squamish, Canada, to live with her father, she embraced freeride snowboarding, dedicating her life to the sport.

A few years ago, Alenka met her partner, Spencer, who introduced her to the world of BASE jumping, sparking a new dream for Alenka — to combine her passions by attempting a snowboard BASE jump off Goat Mountain in Squamish, BC.

In the winter of 2024, after two years of preparation, Alenka set her sights on this ambitious feat, halting her competitive snowboarding career to focus on her goal. With perfect conditions finally aligning, she completed her first snowboard BASE jump, becoming the first woman to achieve a successful snowboard BASE jump and document it.

This moment marked not only the realisation of her wildest dream but also a powerful reflection on her journey and the role her mother played in shaping her path. Alenka's story, told in ‘The Beginning’, is a testament to the courage to pursue the impossible and the enduring influence of motherhood in shaping our lives.

—-

Future of Climbing (The) – polska premiera
reż. Guillaume Broust / wyst. Cédric Lachat
Francja, 2025
CZAS: 52 min

Wspinanie zostało włączone do igrzysk olimpijskich, weszło do mainstreamu, liczba ścianek wspinaczkowych poszybowała w kosmos. Ten szybko zmieniający się sport stoi teraz przed trudnymi wyzwaniami – wzrostem popularności „panelu” i zamykaniem dostępu do skalnych rejonów wspinaczkowych na świecie. W filmie dokumentalnym „The Future of Climbing” francuski wspinacz Cédric Lachat przygląda się ewolucji tej dziedziny sportu i dziedzictwu, który zostawi ona dla przyszłych pokoleń.

 

With the rise in the number of private climbing gyms and climbing’s inclusion in the Olympics, this rapidly changing sport now faces a truly unique dilemma: the increase in popularity of indoor climbing gyms alongside the current threat of closures for outdoor climbing areas all over the world. Starring Cédric Lachat, this documentary film explores the evolution of climbing and the legacy left for future generations.


4 WRZEŚNIA (CZWARTEK) | GODZ. 20:00:

Wild Aerial
reż. Trixie Pacis / wyst. Sasha Galitzki
Kanada, 2024
CZAS: 16 min
 

Akrobatka Sasha Galitzki włącza do swoich spektakli techniki alpinistyczne. Na instalowanych w górach pionowych szarfach wykonuje sprzeczne z grawitacją układy – w temperaturach poniżej zera i bez asekuracji. Jej powietrzne ewolucje wymagają ogromnej sprawności fizycznej, dobrej oceny ryzyka i niezachwianej pewności siebie. Podobnie jak wspinanie free solo – tylko z saltami, obrotami i szpagatami.
„Wild Aerial” podąża za Sashą do lodospadów w Parkach Narodowych Banff i Jasper. Artystka pokonuje ekstremalne zimno i zawrotne wysokości, aby zwrócić uwagę na piękno i kruchość górskich krajobrazów Kanady. Film kończy się najbardziej ambitnym układem Sashy wykonywanym w terenie, który dedykuje ona osobom dotkniętym pożarem lasu w Jasper, w lipcu 2024 roku.

Blending techniques from the disparate worlds of mountaineering and acrobatics, adventure aerialist Sasha Galitzki performs gravity-defying routines in subzero temperatures, all without being ‘tied in’. Her aerial adventures require immense physicality, sound risk assessment, and unwavering confidence, much like free soloing – only with flips, spins, and occasional splits.

‘Wild Aerial’ follows Sasha to dramatic ice-bound locations in Banff and Jasper National Parks where she overcomes extreme cold and dizzying heights to draw attention to the beauty and fragility of Canada’s mountain landscapes. The film culminates with Sasha’s most ambitious routine performed outdoors, which she dedicates to all those affected by the Jasper wildfire on July 24, 2024.

—-

Guerreras (Women Warriors)
reż. Timothée Callec, Maria Alejandra Rubio
Kolumbia, 2024, CZAS: 78 min

W maloca (Domu Myśli) u podnóża skały siedem kobiet zbiera się wokół ogniska. Alejandra, animatorka, zagaja: „Mamy różne ścieżki i historie. Dziś wieczorem podzielimy się doświadczeniami w stawianiu czoła różnym wyzwaniom. Krąg rozmów to bezpieczna przestrzeń, w której ogień stanowi inspirację dla odwagi. Przez co przeszłyśmy?”.

W ciemności rozbrzmiewają kolejne głosy przywołujące przeżycia, przygody i przełomowe osiągnięcia: pierwsze przejścia trudnych dróg sportowych, wspinaczki free-solo, zdobywanie pięciotysięczników. Tłem tych opowieści o zmaganiach i wewnętrznych transformacjach są krajobrazy Kolumbii – od mglistych lasów tropikalnych po andyjskie szczyty.

Siedzące w kręgu kobiety otwierają się, dzielą tajemnicami i intymnymi pytaniami. O świcie jedna z nich wypowiada na głos refleksję: „Myślałam, że jestem jedyną, która musi pokonywać trudności. Słuchanie was pokazało mi, że wszystkie jesteście wojowniczkami. Teraz wiem, do czego jestem zdolna”.

In a "maloca" (House of Thoughts) at the base of the rock, seven women climbers gather around a fire. Alejandra, the facilitator, sets the tone: "We have different paths and stories. Tonight, we share our experiences in confronting our struggles. The talking circle is a safe space where the fire inspires courage. What have we been through?”

In the darkness, their voices rise, recounting memories and adventures. We follow them on their groundbreaking achievements: the first female ascents on high-difficulty sport routes, scaling 5,000-meter mountains, and free solo traditional routes. Their tales of struggle and personal transformation are vividly set against the rivers and misty fog of the Colombian tropical and Andean landscapes.

As they sit in the circle, the women open up about grief, motherhood, eating disorders, domestic violence, and bicultural identity. The tension is palpable as they confront their hidden secrets, questions, and pain, building until a scream pierces the air: "This is enough."

With the arrival of dawn, Alba, an indigenous Nasa woman, reflects: “I thought I was the only one who faced hardships. Listening to you all shows that you are warriors. Now I know what I am capable of.”

The magic of the talking circle has manifested, revealing the strength and resilience of these women climbers.

 

 

 

 

 

x

Newsy

y

Polecamy również

Brzydka siostra - napisy

Pełna brawurowej odwagi reinterpretacja klasycznej baśni braci Grimm o Kopciuszku. „Brzydka siostra” to historia Elwiry , która żyje w cieniu swojej bajecznie pięknej przyrodniej...
horror

Lilo i Stitch - dubbing

Lilo i Stich - aktorska wersja animowanego hitu Disney'a z 2002 roku -  to szalona, zabawna i wzruszająca opowieść o samotnej hawajskiej dziewczynce i zbiegłym kosmicie, który pomaga jej...
komedia/przygodowy

Niesamowite przygody skarpetek

Nie każda zgubiona skarpetka wpada pod łóżko lub kanapę. Niektóre prowadzą zaskakujące życie – podróżują w czasie, trafiają na biegun północny albo nawet do Hollywood. Ich...
animowany

Smerfy. Wielki film - przedpremiera

Ukochani, niebiescy bohaterowie powracają do kin. Kiedy Papa Smerf zostaje w tajemniczy sposób porwany przez Razamela i Gargamela, Smerfetka poprowadzi misję Smerfów do prawdziwego świata, aby...
animowany

Baner