Rezerwacja 22 828 93 03

19. MDAG: Anamneza. Kim jest morderca

Anamnesis

dokument 111 minut
19. MDAG: Anamneza. Kim jest morderca
19. MDAG: Anamneza. Kim jest morderca
19. MDAG: Anamneza. Kim jest morderca
19. MDAG: Anamneza. Kim jest morderca
o

19. MDAG: Anamneza. Kim jest morderca

Reżyseria
Stefan Kolbe, Chris Wright
Gatunek:
dokument
Kraj produkcji:
Niemcy / Germany
Rok produkcji:
2021
Czas trwania:
111 minut
c

Opis filmu

Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2021 – MFF Berlin / Berlin IFF; 2021 – CPH:DOX Kopenhaga / CPH:DOX Copenhagen; 2021 – IDFA Amsterdam / IDFA Amsterdam

Twórcy filmu spotkali Stefana po raz pierwszy w 2015 roku na terapii w niemieckim więzieniu. Razem tworzyli grupę o nazwie „Męskość i tożsamość”. Ich wrażenia o nieśmiałym i grzecznym mężczyźnie zostały szybko poddane w wątpliwość przez strażnika, który opisał Stefana jako zimnego i wyrachowanego mordercę kobiety. Reżyserzy podążają za losem bohatera przez ostatnie cztery lata jego pobytu w więzieniu. Kończy on właśnie ostatni etap psychologicznej terapii dla morderców. Zadają sobie coraz bardziej niewygodne pytania: czy mamy pojęcie, co dzieje się w jego głowie? Czy możemy zrozumieć, co zrobił? Co widzimy, gdy nie możemy czegoś zobaczyć? Co filmowcy mogą zrobić w takiej sytuacji i czy to ma sens? Stefan nie chce jednak wystąpić w filmie, więc twórczynie teatru lalkowego oraz psycholog przygotowują jego lalkę, która przemawia głosem bohatera. Prawda, fałsz i nasze wyobrażenia o Stefanie-człowieku i Stefanie-przestępcy mieszają się ze sobą, budując nowy wymiar tej opowieści. Dzięki artystycznym zabiegom udaje się przenieść film z poziomu kryminału na poziom psychologicznej analizy. Czym jest poczucie winy a czym kara? Co to jest wolna wola i wolność? To dokumentalny horror nakręcony w biały dzień.

The filmmakers first meet Stefan in 2015, in the therapy ward of Brandenburg Prison in Germany. Together, they are part of the therapy group “Masculinity and Identity“. Their first impression of a polite, shy man is quickly called into question by one of the warders – he tells them Stefan is an ice-cold woman-killer. Stefan S. does not want to be recognizable in the film. The filmmakers move scenes they have shot into a theater space. The part of the protagonist is taken by a puppet, manipulated by two female puppeteers. The film moves between forms, at the limits of representation. Truth and falsehood blend in a cascade of presumption.

a

Seanse

Kliknij w godzinę aby zarezerwować/kupić bilety


y

Polecamy również

Back to Black. Historia Amy Winehouse - napisy

„Back to Black. Historia Amy Winehouse” to długo oczekiwany pierwszy film fabularny o muzycznej ikonie, wyreżyserowany przez Sam Taylor-Johnson, uznaną artystkę wizualną i...
biograficzny

Civil War

Napędzane adrenaliną i trzymające w napięciu kino akcji osadzone w niedalekiej przyszłości, kiedy podzielona Ameryka zmierza ku dziejowej katastrofie. Stany Zjednoczone balansują na krawędzi...
akcja

KOBIETY FRANCUSKIEGO KINA: Simone Signoret

KOBIETY FRANCUSKIEGO KINA - Przewodnik po francuskiej kinematografii Zapraszamy na nowy cykl realizowany z Instytutem Francuskim / Institut français de Pologne à Varsovie. W programie przeglądu...
kryminalny/thriller

Szkoła magicznych zwierząt. Tajemnica szkolnego podwórka - dubbing

Ida i jej przyjaciele powracają na wielki ekran! Razem ze swoimi magicznymi zwierzętami planują wystawić musical na 250. rocznicę swojej szkoły, jednak nie wszystko idzie po ich myśli....
familijny/fantasy/komedia